Guvernul a anuntat ca vrea sa inlocuiasca taxa auto de prima inmatriculare cu timbrul de mediu, cuantumul fiind calculat in functie de normele de poluare. Insa aceasta modificare vine cu numeroase riscuri.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a precizat, luni, intr-o conferinta de presa, ca decizia de adoptare a acestei taxe va fi luata dupa ce va fi organizata o dezbatere publica si a sustinut ca acest concept al timbrului de mediu se are in vedere a fi finalizat la adoptarea bugetului pe acest an.
Rovana Plumb a mai spus ca principiul de baza este cel potrivit caruia poluatorul plateste si a aratat ca, in cadrul dezbaterii publice, se va tine cont de normele Comisiei Europene, institutie cu care va exista de altfel un dialog in acest sens, pentru a nu se risca procedura de infringement.
Ea a mai remarcat ca, in acest moment, exista, in Romania, foarte multe masini care polueaza.
Intr-adevar, parcul auto din tara noastra este unul "imbatranit". In prezent exista 932.000 de automobile mai vechi de 20 de ani, 1,3 milioane de automobile vechi de 6-10 ani si doar 640.000 de unitati de maxim doi ani vechime, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
O masina veche emite mai multe emisii poluante, astfel ca timbrul de mediu se anunta a fi unul destul de scump, care va afecta, in mod evident, populatia cu venituri mici a Romaniei. In consecinta, clasica Dacia 1300, fabricata in anii '90, pe care proprietarul nu a avut bani sa o schimbe, va fi taxata mai scump decat o masina cu motor electric, care nu polueaza, pentru care nu se va plati niciun ban statului.
Astfel, in prima faza, legea ii va obliga sa achite aceasta taxa, care va aduce venituri considerabile la buget, insa, ulterior, ei ar putea renunta la masinile vechi si sa isi achizitioneze unele noi, dand astf