Revelionul cu scandal de la RSR scoate la iveală harababură, dezinteresul şi lipsa de comunicare din instituţiile care ar trebui să-i protejeze pe consumatori. GdS a încercat să afle cine se face vinovat de lipsa de reacţie a factorilor responsabili, dar aceştia arată cu degetul unul spre altul, în loc să-şi asume greşeala.
Poliţia Municipiului Craiova, Inspecţia Sanitară de Stat (ISS) din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP), Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) şi Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) sunt numai câteva dintre instituţiile plătite din banii publici pentru a veghea la siguranţa cetăţenilor. În urmă cu o săptămână, am avut un eveniment care trebuia să demonstreze că toate aceste instituţii conlucrează în folosul contribuabililor. Revelionul 2013, organizat de firma Grand Resort Pallace SRL la Palatul RSR din Podari, a degenerat într-un scandal. Cei peste 700 de invitaţi au reclamat că au primit la masă peşte stricat şi alune cu viermi.
Rezultat afirmativ, dar neconcludent
În ciuda mediatizării incidentului, instituţiile statului nu reuşesc să demonstreze că alimentele primite de clienţi erau sau nu alterate, cu toate că reclamaţiile curg. 20 de persoane au depus sesizări la CJPC, iar o persoană a prezentat o probă la DSVSA. Cu toate acestea, mărturiile oamenilor şi mostrele prelevate de ei ar putea să nu fie considerate probe în instanţă. Să le luăm pe rând. Pe 4 ianuarie, Ciprian Ogarcă, unul dintre participanţii la Revelion, s-a prezentat la DSVSA cu un pumn de alune, pentru analize. Ieri au fost prezentate rezultatele. „Am făcut analiza parazitologică şi am constatat că proba de alune adusă conţinea paraziţi (ouă şi fragmente de viermi). Nu puteam însă certifica de unde provin alunele. Probele trebuiau recoltate de un specialist, în prezenţa martorilor şi a