Taxarea operațiunilor efectuate de Registrul Comerțului a fost simplificată. S-au introdus taxe unice pentru mai multe servicii. Acestea variază între 4 și 250 lei.
Persoanele care solicită informații sau alte operațiuni de la Registrul Comerțului vor scoate mai puțini bani din buzunar. Taxele și tarifele pentru operațiunile efectuate de Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile Registrului Comerțului de pe lângă tribunale au fost modificate în luna septembrie, printr-o hotărâre de Guvern, dar acestea au intrat în vigoare abia la sfârșitul lunii noiembrie.
Actul normativ aprobă un nou sistem de calcul al taxelor și tarifelor pentru operațiunile efectuate de Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile Registrului Comerțului de pe lângă tribunale.
Sistemul prevede ca operațiunile din registrul comerțului să fie taxate cu tarife unice, în funcție de tipul solicitării, iar fiecare tip de serviciu nu va mai fi achitat separat.
Cererea de înregistrare în Registrul Comerțului a persoanelor juridice – cuprinzând autorizare constituire, înmatriculare, autorizare funcționare prin declarație pe propria răspundere – este taxată cu 250 lei. În cazul cererii de înregistrare în Registrul Comerțului a persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale se percepe o taxă de 90 lei. Cererile de mențiuni simple – verificarea disponibilității sau rezervării denumirii unei firme sau PFA, declarații pe propria răspundere, radiere, mențiune operațiune unică, depunere și menționare acte, numirea lichidatorului, certificat constatator – sunt taxate cu 45 lei atât pentru firme, cât și pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale ori individuale. Pentru cererile de mențiuni complexe, cuprinzând două sau mai multe operațiuni, firmele vor fi taxate cu 220 lei.
Pentru cererea de c