Atunci când mercurul din termometre se apropie de gradaţia de -10 grade sau chiar scade sub această valoare, dimineţile reci de ianuarie din Transilvania devin un test important pentru bateria maşinii tale. Problema acumulatorilor descărcaţi nu este una nouă nici pentru cei de la volan şi nici pentru mecanicii din service, însă dacă neglijezi anumite aspecte legate de întreţinerea ei şi ignori câteva sfaturi rişti ca maşina să te lase în drum când ţi-e lumea mai dragă şi să nu ştii cum să o repui în funcţiune.
Cu cât este mai frig afară, cu atât curentul de pornire al bateriei ar trebui sa fie mai mare pentru a ajuta pornirea motorului. În special la temperaturi cu multe minusuri, bateria este extrem de solicitată şi ar trebui să dea tot ce are mai bun, însă lucrurile stau exact invers. În realitate, la o valoare de 0 grade Celsius, capacitatea bateriei scade cu 20% , la -10 grade C se reduce cu 33 % iar la -20 grade C acumulatorul livreaza curent la doar jumatate din capacitate. In consecinţă, bateriile mai vechi sau mai slabe nu mai reuşesc să îşi facă treaba.
Uitaţi-vă şi la starea curelei de antrenare a alternatorului. Aceasta trebuie să fie intactă, fără uzuri, crăpături sau neregularităţi. În caz contrar, trebuie schimbată cât mai curând pentru că se poate rupe oricând şi descărca rapid bateria. Dacă aţi eliminat ca şi cauză inclusiv periile uzate ale alternatorului, caz în care acestea necesită a fi schimbate, atunci în cel mai fericit caz puteţi repune automobilul în funcţiune doar cu o simplă reîncărcare la redresor.
Rolul redresorului este de de a prelua energia electrică din reţeaua 220V, transformând curentul alternativ în curent continuu de 12V. Pentru încărcare, polul (+) se leagă la polul(+) al sursei de curent continuu (redresor), iar polul (-) al bateriei se leagă la polul(-) al sursei de curent, după care redresorul se conectea