Daca unele tendinte ale anului sunt deja previzibile – cresterea consumului prin intermediul terminalelor mobile, de exemplu -, altele sunt mai putin vizibile. Euromonitor International a realizat un studiu cu 10 tendinte ale consumatorilor in 2013, unele dintre ele fiind chiar surprinzatoare.
1. Consumatorii, mai inclinati sa testeze noi produse
Recesiunea a pus piedica multor clienti in incercarea acestora de a cumpara noi produse, necunoscute. In 2013 insa, acestia, incurajati de multiplele review-uri online si accesul la din ce in ce mai multe informatii, se vor avanta din nou catre achzitii de produse ale unor branduri pe care nu le-au mai testat.
2. Casele aglomerate schimba modelele de achizitie
Din ce in ce mai multe generatii “se inghesuie” in locuinte. Puneti la socoteala si pe cei care calatoresc mult peste granite si revin periodic acasa. Astfel, obiceiurile de consum din locuinte se modifica astfel incat sa satisfaca mai multe generatii de oameni – de la cei foarte tineri la cei in etate.
3. Confuzia digitala
Digitalul face din ce in ce mai dificil de definit termenul “relaxare”; activitatile online se intrepatrund iar in timp ce unii se lauda cu vacantele lor, prin fotografii, altii cauta retete pentru sanatate.
4. Ce mananci – o stampila sociala
Mancarea incepe sa diferentieze oamenii din ce in ce mai mult – ce mananci te evidentiaza in diferite feluri. Sa speram ca mancarea va fi din ce in ce mai ecologica si sanatoasa.
5. Consumul pe sexe, mort?
Diferentiatorul de consum in functie de sex dispare aproape complet pe anumite game de produse – vom asista la tehnologii achizitionate in mod egal de barbati si de femei, gadgeturi ce vor atrage in mod egal ambele sexe si produse business. Citeste si:Ericsson: 10 tendinte de consum in 2013Principalele tendinte in industria media in 2012Pietel