Pentru Wizz Air, cea mai mare companie low fare – low cost din Europa Centrală şi de Est, cifra 12 pare să fi fost benefică anul trecut: în 2012 a transportat, la nivel internaţional, 12 milioane de pasageri, reprezentând o creştere cu 12% faţă de anul anterior. Anul trecut Wizz Air şi-a dezvoltat reţeaua de transport de la 203 la mai mult de 250 de rute.
„În ciuda creşterii preţului combustibilului şi al taxelor cum este APD (air passenger duty) în Marea Britanie, Wizz Air a continuat să stimuleze cererea pentru călătoriile low cost şi a crescut traficul cu 12% în 2012, aceasta reprezentând una dintre cele mai mari rate de creştere din industria aeriană din Europa. Vom continua să ne extindem operaţiunile adăugând noi pieţe şi noi aeroporturi reţelei noastre de rute în 2013”, a declarat József Váradi, Chief Executive Officer Wizz Air, într-un comunicat al companiei.
Pentru 2013 vrea peste 13 milioane de pasageri
În 2012 Wizz Air a introdus o politică de bagaje de cabină inovatoare, fiind singura companie aeriană din Europa care încurajează pasagerii să călătorească doar cu bagaje mici în aeronavă în schimbul unei îmbarcări mai eficiente şi a economiei de bani. Pasagerii au răspuns pozitiv şi la relansarea Clubului de Discount care răsplăteşte călătorii fideli, oferindu-le discounturi garantate pentru toate rezervările. „Wizz Air are în plan să achiziţioneze noi aeronave în 2013 şi să crească numărul de pasageri transportaţi la 13,5 milioane“, anunţă compania.
80.000 de zboruri operate
Compania aeriană şi-a extins operaţiunile în 29 de ţări prin operarea de zboruri şi către Georgia, Israel, Slovenia şi Elveţia. Gradul mediu de încărcare pe cele aproximativ 80.000 de zboruri operate a depăşit 85%. Din şi spre România, compania a transportat 2,76 milioane de pasageri în 2012.