> Protecţia Consumatorilor avertizează din nou asupra „capcanelor” în care pot cădea clienţii > „Atenţie la sfaturile noastre, că de reducerile fictive se ocupă comisarii de la Protecţia Consumatorilor”, a anunţat Vasile Latiş, şeful CJPC Suceava
Magazine din reţeaua comercială a Sucevei au început să afişeze reduceri de preţuri chiar dacă, oficial, sezonul soldărilor de toamnă – iarnă începe pe data de 15 ianuarie.
Sucevenii s-au obişnuit însă ca mult anunţatul sezon de reduceri să nu le rupă gura, în ciuda faptului că agenţii economici anunţă reduceri de preţ la unele produse şi de 60 – 70%.
În afara raioanelor de produse textile/încălţăminte din componenţa hipermarketurilor din localitate, au supravieţuit puţine altele cu acelaşi profil. În Suceava, cu o reţea comercială dughenizată deja în ultimii ani, plină de magazine second hand, jocuri de noroc, cârciumi şi cârciumioare, sezonul reducerilor la produse nealimentare nu face valuri mari; decât, poate, la produse electronice.
Dar soldările există şi magazine care şi-au declarat deja, aşa cum prevede legea, intenţia de a proceda la reduceri de preţuri. Este vorba despre circa 80 de societăţi comerciale din municipiul Suceava.
Ochii pe etichetele cu două preţuri !
Speranţa sucevenilor interesaţi de marfă ieftină din sezonul rece este ca reducerea de preţ să fie reală şi nu apă de ploaie, să economisească ceva bani pe produse pe care le mai pot purta chiar anul acesta, nu să fie duşi de nas de comercianţi şmecheri, specializaţi în reduceri false.
Pentru aceasta, sfaturile pe care Protecţia Consumatorilor le-a dat an de an sunt din nou bine venite, măcar în ce priveşte o serie de aspecte elementare.
Mai întâi, reducerea de preţ trebuie în mod obligatoriu raportată la preţul anterior, astfel ca toţi consumatorii să fie informaţi atât asupra preţului vechi