Aeroportul Internaţional 'Traian Vuia' Timişoara are mai multe variante pentru proiecte ce au ca finalitate realizarea terminalului internodal, care să conecteze transportul aerian cu cele rutier, feroviar şi, în perspectivă, cu cel fluvial, prin Canalul Bega. Potrivit directorului general al Aeroportului Internaţional 'Traian Vuia', Dan Idolu, proiectul terminalului intermodal este inclus în agenda programului, dar în momentul de faţă nu există o cerere de finanţare. Proiectul este în lucru şi până în februarie va fi redactată cererea de finanţare şi studiu, 2014-2020, în Programul Operaţional Sectorial Transport. ”Este necesară o nouă aerogară, cu deschidere mare, cu spaţii generoase, pentru spaţii comerciale care, printr-o galerie comercială, să fie legată de o autogară regională. Ar fi bine să fie o autogară pentru cursele internaţionale, pentru autobuzele regionale, cu nod lângă aeroport, pentru că, cu cât creşte traficul de pasageri low-cost, creşte şi transferul către aeroport. Acest lucru va însemna decongestionarea traficului în Timişoara, dar şi profitabilizarea Regiei de Transport în comun, pentru că acest nod de transport auto şi aerian trebuie legat cu transportul urban pe linie de cale ferată, fie că e tren rapid, fie că e un tramvai”, a declarat, miercuri, Dan Idolu. Acestui proiecte i se va adăuga şi o gară, pentru că aeroportul timişorean are ca terminal o linie de cale ferată, folosită până acum doar pentru transportul de materiale de construcţii şi combustibil. Aeroportul Internaţional 'Traian Vuia' din Timişoara trebuie să devină un hub care să atragă companiile străine şi investiţiile acestora, având ca scop final dezvoltarea unei puternice reţele internodale în capitala Banatului, crede şi senatorul PNL, Ben-Oni Ardelean. El susţine că între Bucureşti şi Budapesta trebuie să mai apară un oraş mare, un centru pivotal de infrastructură, de