Cu chiu, cu vai, a venit şi 2013. Vestea proastă: tot aici ne-a găsit. Nu ştim ce ne rezervă viitorul, dar avem toate motivele să privim cu optimism către trecut. În fond, în ciuda unei Apocalipse ratate, 2012 n-a fost un an mai rău decît celelalte.
► La finele anului 2011, Travel Channel difuza un documentar sugestiv intitulat Wild Carpathia, în care prezentatorul Charlie Ottley făcea, per pedes, o prezentare flatantă Transilvaniei. În cadrul aceluiaşi material, Prinţul Charles al Marii Britanii, proprietar al unor case din Viscri, Mîlăncrav, Valea Zălanului şi Breb, povestea şi el cît de minunat de rustică e ţara noastră. Ei bine, în luna noiembrie a anului trecut, nişte angajaţi de la Oficiul Român de Turism s-au deşteptat şi ei, aşa încît, în cadrul Tîrgului Internaţional de Turism de la Londra, au promovat turismul în România cu ajutorul Alteţei Regale, care apare în aproape toate materialele promoţionale. Cu această ocazie, am aflat de la Maria Iordache, reprezentant al Oficiului Naţional de Turism din România, că 118.000 de turişti britanici au vizitat România din 2011. Vestea proastă: un număr cel puţin egal de romi au vizitat Marea Britanie.
► La începutul lunii mai 2012, cu ocazia finalei Europa League (Atletico Madrid – Athletic Bilbao), care s-a jucat pe National Arena, Bucureştiul a fost vizitat de aproximativ 35.000 de străini. Turiştii, spanioli în general, au spart în Capitală vreo 10 milioane de euro, iar gradul de ocupare al hotelurilor a fost de 95%. De Centrul Vechi n-are rost să mai discutăm, gradul de ocupare al crîşmelor fiind de 100%. Vestea proastă: noi ţineam cu Bilbao.
► La începutul lunii ianuarie 2012, revista franceză Slate a publicat un top al celor mai cool capitale europene, ţinînd cont de preţul berii, numărul studenţilor din oraş, numărul de cartiere unde turiştii se pot distra, calitatea transportului de no