În 2012, pretul unui litru de benzinã fãrã taxe si impozite a crescut, în medie, cu 3,8% în România, în timp ce în alte state europene, precum Germania sau Spania, pretul carburantului a scãzut cu circa cinci procente, reiese din cele mai recente date ale Comisiei Europene (CE). Astfel, dacã la începutul anului trecut pretul cerut de un distribuitor de carburant era de aproximativ 63 de eurocenti pe litru, la care se adaugã taxele percepute de stat, 12 luni mai târziu, mai exact la jumãtatea lunii decembrie, un litru de benzinã costa, în medie, 66 de eurocenti. Spre comparatie, în Germania, pretul unui litru de benzinã fãrã taxele si impozitele percepute la carburanti, costa 69 de eurocenti în ianuarie 2012, iar la sfârsitul anului 65 de eurocenti, cu 5,1% mai putin. În 2012, cele mai mari scumpiri la carburanti au avut loc în Irlanda (14,6%), Malta (10,5%) si Bulgaria (8,5%), în timp ce în alte nouã state europene, pretul benzinei a scãzut, reiese din datele oficiale. România a rãmas însã pe ultimul loc în Uniunea Europeanã în ceea ce priveste pretul unui litru de benzinã la pompã. Astfel, la jumãtatea lunii decembrie, un român scotea din buzunar, în medie, 1,25 de euro pentru un litru de benzinã, în timp ce în Italia, acelasi tip de carburant costa 1,74 euro.
În 2012, pretul unui litru de benzinã fãrã taxe si impozite a crescut, în medie, cu 3,8% în România, în timp ce în alte state europene, precum Germania sau Spania, pretul carburantului a scãzut cu circa cinci procente, reiese din cele mai recente date ale Comisiei Europene (CE). Astfel, dacã la începutul anului trecut pretul cerut de un distribuitor de carburant era de aproximativ 63 de eurocenti pe litru, la care se adaugã taxele percepute de stat, 12 luni mai târziu, mai exact la jumãtatea lunii decembrie, un litru de benzinã costa, în medie, 66 de eurocenti. Spre comparatie, în Germania, pretul un