Privatizarea BDZ Cargo, divizia de transport de marfă a companie feroviare stat din Bulgaria, ar fi considerată un succes dacă guvernul de la Sofia ar obţine 200 de milioane de leva (102 milioane de euro), a declarat ministrul Transporturilor, Ivailo Moskovski.
Nouă companii au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ Cargo, inclusiv Grup Feroviar Român (GFR). Printre companiile interesate de transportatorul feroviar de marfă se numără şi grupul rus de stat RZD.
Fondurile pe care Bulgaria speră să le obţină sunt necesare urgent pentru plata unei părţi a datoriilor de 750 de milioane de leva (peste 380 de milioane de euro) ale holdingului care operează transportul pe căile ferate, a afirmat ministrul pentru canalul TV7, preluat de agenţia de presă Novinite. Holdingul BDZ ar înceta să existe dacă nu este plătită o parte a datoriei, a spus el.
"Sindicatele acuză că active de 500 de milioane de leva vor fi vândute la un preţ mult prea mic. Dacă îmi aduce cineva un investitor care este dispus să plătească atâţia bani întind eu personal covorul roşu", a declarat Moskovski, adăugând că privatizarea nu este sfârşitul, iar autorităţile fac tot posibilul pentru a finaliza cu succes vânzarea diviziei de marfă.
La prima tentativă de privatizare a BDZ Cargo, ministrul Transporturilor a afirmat că guvernul se aşteaptă să obţină cel puţin 150 de milioane de euro (circa 300 de milioane de leva) din privatizarea companiei. După eşecul primei încercări de privatizare, condiţiile pentru investitori au fost relaxate, iar preţul de pornire redus.
Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat în noiembrie procedura de licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ, după ce prima încercare de vânzare a eşuat.
Preţul minim de vânzare al BDZ Cargo a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro)