Dezvoltarea serviciilor de internet si a televiziunii de inalta definitie vor fi cele mai importante trenduri pe piata anul acesta, a declarat pentru Wall-Street.ro, Severina Pascu, directorul general al UPC Romania, unul dintre principalii jucatori in domeniu.
UPC este al treilea jucator pe piata de internet in ceea ce priveste numarul de utilizatori, dupa RCS&RDS si Romtelecom, insa ofera cele mai mari viteze, de pana la 150 de Mbps. Compania a investit peste o suta de milioane de euro in ultimii ani in lansarea serviciilor de internet de peste 100 de Mbps, anterior operatorul pierzand clienti in fata de celor de la RCS&RDS si Romtelecom pentru ca nu oferea viteze pe cat de mari isi doreau clientii.
„Anul acesta vom vedea o mai buna integrare a serviciilor, noi aplicatii care vor intensifica activitatea in mediul online si mobil si continuarea procesului de adoptie a smartphone-urilor si smart TV-urilor. Observam, la nivel de consumatori, cerinte si dorinte din ce in ce mai avansate, pe toate segmentele, axate tot mai mult pe interactivitate, interconectivitate si personalizare”, explica Pascu.
Ea adauga ca segmentul care va duce la cresterea pietei de telecomunicatii este internetul si ca acesta are si potentialul de dezvoltare cel mai mare. In iunie anul trecut, in Romania erau circa 9,6 milioane de utilizatori de internet, ceea ce inseamna ca 44% dintre romani sunt online, conform datelor Internet World Stats.
Pascu: Majorarea penetrarii internetului in mediul rural este critica „Penetrarea internetului in mediul urban este mult mai mare decat in mediul rural astfel ca evolutia pietei va fi diferita in cele doua medii. In orase vom vedea o crestere continua atat a vitezei medii de internet cat si o intensificare a accesului de pe smartphone-uri si tablete. Astfel, experienta Wi-Fi si internetul de mare viteza vor deveni o prioritat