La fiecare şapte ani se încheie câte un ciclu de viaţă al modelelor bavareze. Aşa este şi cazul celei de-a doua generaţii a SUV-ului premium BMW X5, astfel că modelul lansat în 2007 va fi înlocuit din anul 2014 cu o a treia generaţie.
BMW X5 2014 va păstra conformaţia pentru şapte locuri, însă odată cu creşterea uşoară în lungime se va îmbunătăţi şi habitabilitatea interioară, vizaţă fiind în special preţioşii pasageri de pe cel de-al doilea şi de pe al treilea rând de scaune.
Vizual, schimbarea va fi de fineţe, astfel viitorul BMW X5 model 2014 va împrumuta o parte frontală în stilul actualului X3 şi noua Serie 3. Noua imagine de marcă presupune faruri ce vor ajunge direct până la radiator, astfel că nu va mai exista niciun element de legătură între acestea. Linia „umerilor” va fi mai accentuată, iar capota, mai bombată. Oglinzile exterioare vor avea un „look” mai rafinat, sculptate după o aerodinamică îmbunătăţită şi vor încastra semnalizatoare cu LED. Cockpit-ul viitorului SAV X5 va fi mai orientat spre şofer ca până acum, pentru un plus de sportivitate răsfrântă şi la interior.
Graţie utilizării într-o proporţie mai mare a aluminiului, a treia generaţie BMW X5 va fi mai uşoară cu 150 kg până la peste 200 kg, în funcţie de versiunea de motorizare şi dotări. Acest lucru, coroborat şi cu o curgere aerodinamică mai bună (un coeficient aerodinamic Cx care se va apropia de 0,3), va face ca viitorul model să se simtă mai agil şi mai zvelt ca actualul SAV ce se pregăteşte de pensie.
În premieră, BMW va oferi şi pe X5 motorizări de mare putere în patru cilindri, după reţeta aplicată noului X3. Astfel, transplantarea unităţii diesel de 2,0 litri bi-turbo cu 218 CP va fi disponibilă inclusiv pentru un model X5 Active Hybrid cu tehnologie duală diesel- electrică, după modelul Mercedes E 300 BlueTEC Hybrid. Prima generaţie X5 lansată în 1999 oferea