Vremea nefavorabilă şi terenul instabil le pun probleme constructorilor pe porţiunea de 17 kilometri dintre Simeria şi Orăştie. Fisurile din terasament apărute în zona Turdaş şi prognoza meteo pentru lunile februarie şi martie fac ca termenul avansat de CNADNR - aprilie 2013 - să fie prea optimist.
În 2010, când au început lucrările, în contractul încheiat de Compania Naţională de Drumuri şi asocierea Strabag – Straco se prevedea ca cei 33 de kilometri de autostradă să fie gata în februarie, anul acesta.
Priorităţi inversate
Încă din august anul trecut ar fi trebuit terminată porţiunea dintre Simeria şi Orăştie, însă priorităţile s-au inversat. Austriecii de la Strabag au reuşit să finalizeze lotul Deva – Simeria, care cuprinde şi un pod lung de 720 de metri, cu toate că, în vara anului trecut, partenerii lor români de la Straco erau mult mai avansaţi cu lucrările pe lotul Simeria – Orăştie. Nici atunci şi nici mai târziu, nimeni nu a explicat clar situaţia. Neoficial, în august-septembrie anul trecut, se vorbea despre mari probleme cu plăţile către constructori, lucru infirmat însă de CNADNR.
Titularul de contract este grupul Strabag, iar reprezentantul acestuia în zonă, Laurenţiu Verginaş, se fereşte să avanseze o dată până la care va fi terminată şi lucrarea pe porţiunea Simeria – Orăştie: "Lucrările sunt undeva la 82% din totalul de executat. Sunt nişte lucrări rămase, mai dificile, de consolidare a terenului, care, categoric, vor fi finalizate, în prima jumătate a anului urmând să deschidem traficul şi pe acest tronson”, declară Verginaş.
Terasament cu probleme
Bătăile de cap ale constructorilor pleacă de la faptul că în terasamentul autostrăzii, în zona localităţii Turdaş, pe 400 sute de metri, au apărut fisuri serioase, din cauza unor alunecări de teren neanticipate de proiectanţi.
Prefectul de Hunedoa