După ce Foursquare înregistra în 2010 o creştere explozivă anunţată la nu mai puţin de 3.400%, analiştii consideră însă că 2013 ar putea fi anul în care compania va fi nevoită să opteze „check out” din afaceri.
Serviciile de localizare sociale au luat locul hărţilor pentru majoritatea utilizatorilor de gadgeturi. Majoritatea preferă să ştie unde este cel mai apropiat restaurant, magazin de articole sportive sau de cadouri, precum şi evaluarea altor vizitatori, pentru a-şi alege unde să meargă.
Serviciul de localizare destinat platformelor mobile a fost creat în 2009 şi ajunsese după doar un an la aproape 400 de milioane de check-in-uri la nivel global şi chiar unul din spaţiu, de pe Staţia Spaţială Internaţională. Utilizatorii Foursquare îşi anunţau destinaţiile cu informaţii despre acestea, pe categorii: restaurante, birouri, magazine, călătorii, parcuri, instituţii de educaţie, de artă sau cluburi.
Check in sau check out
Declinul Foursquare este aproape la fel de abrupt ca şi succesul de care s-a bucurat în urmă cu doi ani. Compania nu reuşeşte să îndeplinească proiecţiile de evoluţie experţilor financiari şi nici pe ale propriilor specialişti, semestru după semestru, conform „Business Insider”.
PrivCo, companie de cercetare specializată în evoluţia firmelor private, estimează că serviciul oferit de Foursquare va eşua înainte de sfârşitul anului, precum şi vânzarea companiei. Investitorii îşi vor vinde acţiunile în pierdere în următoarele 12 luni, dezamăgiţi de rezultatele financiare ale companiei.
Foursquare a înregistrat venituri estimate la doar două milioane de dolari în 2012. Deşi în companie a fost pompată suma de 71,3 milioane de dolari, PrivCo estimează că Foursquare va fi achiziţionată pentru mai puţin de 50 de milioane de dolari anul acesta, după ce a avut probleme de a găsi surse de finanţare în ultimele luni.