Zeci de operatori de transport aşteaptă în această lună atribuirea traseelor de transport de către Consiliul Judeţean Timiş. Dacă mulţi îşi fac griji în legătură cu această operaţiune, lipsiţi complet de probleme sunt “piraţii” – transportatorii neautorizaţi, prezenţi, şi la acest început de an, la principalele ieşiri din Timişoara. C.J. Timiş promite suplimentarea numărului de inspectori care au ca şi competenţe verificarea transportatorilor, campanii de eliminare a “pirateriei” şi controale la transportatorii autorizaţi care nu o dată uită de angajamentele luate la atribuirea traseului.
300 de curse zilnic
Ca la fiecare început de an, transportatorii aşteaptă de la C.J. Timiş o împărţire corectă a principalelor trasee de transport. Miza este destul de mare, fiind vorba de venituri deloc mici şi constante, mai ales în condiţiile în care, pe unele trasee, călătoria cu trenul nu mai e o variantă demnă de luat în considerare.
După o primă şedinţă menită să clarifice chestiuni legate de buget, La C.J. Timiş va urma în această lună şi o şedinţă pentru atribuirea către operatorii de transport a 83 de trasee, pe care se vor face peste 300 de curse. Programul de transport judeţean de persoane prin curse regulate va fi stabilit pe termen lung, pentru următorii şase ani. Noutatea ar fi că în acest an se vor face licitaţii pe trasee, nu pe zone.
C.J. Timiş stabileşte, pe lângă traseele pe care le atribuie, şi programele sau graficele de circulaţie, capetele de traseu, staţiile publice, numărul şi capacitatea autovehiculelor necesare. Programul de circulaţie se doreşte a fi programat pe intervale orare şi pe zile de circulaţie, astfel încât să satisfacă în cea mai mare parte solicitările cetăţenilor, ale navetiştilor sau elevilor. “După şedinţa extraordinară, pe probleme de buget, pentru clarificarea listei de investiţii, ne vom