Restaurantul Burger King din Piaţa Romană, închis în vara anului trecut, va fi înlocuit de o sală de jocuri. Lucrările la acest local, ce este flancat de un restaurant KFC şi de o cafenea Nescafe Milano Cafe, au început deja de câteva săptămâni.
Zona Piaţa Romană a reprezentat un punct de atracţie pentru marile lanţuri de restaurante fast-food în frunte cu McDonald's şi KFC în contextul în care studenţii Academiei de Studii Economice din Bucureşti trec zilnic prin zonă.
Compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a închis în vara anului trecut toate restaurantele pe care le opera pe piaţa locală şi a intrat totodată în insolvenţă.
În acest context, potrivit informaţiilor din piaţă, proprietarii spaţiului din Piaţa Romană au încercat să aducă în locul Burger King un alt jucător din industrie însă negocierile au eşuat. Unii jucători din industria restaurantelor spun că această zonă este propice localurilor fast-food şi nu celor a-la-carte.
Spre exemplu, în cazul McDonald's, localul din Piaţa Romană este unul dintre cele mai bune ale lanţului. Restaurantul McDonald's din Piaţa Romană, deschis acum mai bine de 15 ani, are în fiecare an peste 2 milioane de clienţi şi venituri estimate de ZF la 3-4 milioane de euro, ceea ce înseamnă că fiecare bucureştean merge o dată pe an aici şi lasă la casă 1,5-2 euro. Reprezentanţii celui mai mare jucător de pe piaţa de restaurante nu au oferit un top al celor mai bune unităţi din reţea, însă potrivit datelor deţinute de ZF McDonald's din Dristor ar putea fi restaurantul cu cele mai mari vânzări din această reţea şi din Bucureşti. Veniturile acestei unităţi ar putea fi de peste 5 milioane de euro, conform unor surse din piaţă. Topul este completat de localurile din Piaţa Unirii. Gara de Nord, Piaţa Romană şi Constanţa drive-through.
Restaurantul Burger Kin