Primăria Sibiu a editat şi tipărit, la începutul lunii ianuarie, primul pliant turistic care anunţă tema anului 2013, anume Sibiu Smart. Pliantul inscripţionat cu logo-ul Sibiu Smart este împărţit în 19 secţiuni care prezintă principalele atracţii ale Sibiului, de la evenimente culturale la plimbări cu trăsura sau cu bicicleta prin împrejurimile oraşului.
Pliantul a fost tipărit în limba germană, în 5.000 de exemplare, special pentru Târgul de Turism din Viena care este în plină desfăşurare.
Variantele în limba română şi engleză vor fi tipărite în următoarea perioadă şi vor fi disponibile turiştilor cu titlu gratuit, în centrele de informare turistică administrate de Primăria Sibiu.
"Pliantul Sibiu Smart se distribuie la Târgul de Turism de la Viena şi de aceea prima variantă este în limba gemană. Vor urma şi în alte limbi de circulaţie internaţională. Este o broşură drăguţă, care nu vrea să dea informaţii exhaustive, vrea doar să facă pe turistul curios să vadă ce e cu acest Sibiu Smart. Sunt câteva informaţii cheie şi de acolo poate să meargă mai departe, iar cine e interesat poate să ajungă la Sibiu", a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, primarul Klaus Iohannis.
Pliantul prezintă cele mai importante evenimente culturale şi atracţii, în dreptul fiecărui eveniment fiind tipărit un "QR code" care conduce la pagina web a organizatorului, unde se pot afla mai multe informaţii despre respectivul eveniment.
Primăria Sibiu a propus ca tema generală pentru proiectele pe care le cofinanţează prin agenda culturală în 2013 să fie Sibiu Smart, subliniind astfel latura universitară şi academică a Sibiului, după ce tema anului 2012 a fost Sibiu Baroc Update.
Pe lângă piesele de teatru produse de Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu, broşura propune turiştilor o plimbare cu trăsura sau cu sania în Muzeul Civilizaţiei Populare