Scris de Călin Corpaş - Licitaţia pentru tronsonul dintre CET II şi ieşirea spre Cluj este în derulare. S-au depus trei oferte.
La primăvară ar trebui să înceapă lucrările la încă un tronson al Şoselei de Centura, anunţă primarul Ilie Bolojan. Este vorba despre tronsonul care ar scoate Centura din zona Metro – CET II direct în afara oraşului, la ieşirea spre Cluj-Napoca. Azi, Centura Oradiei se termină la extremitarea sa estică în Calea Clujului. Tronsonul nou va avea o lungime de 1,7 kilometri şi include şi un pasaj peste calea ferată, lung de 600 de metri.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a demarat deja licitaţia pentru această investiţie şi s-au depus deja trei oferte. Costul estimat de proiectanţi este de circa 7 milioane de euro, dar suma ar putea scădea la licitaţie. „Până la sfârşitul lunii ianuarie Compania va desemna cîştigătorul acestei lucrări. Dacă nu sunt contestaţii, din primăvară ar trebui să înceapă lucrările”, ne-a declarat Bolojan, miercuri.
Acest tronson al Centurii Oradea aşteaptă să fie făcut de ani de zile, după ce a fost pus la sertar de toate guvernele care s-au perindat în ultimii ani.
Un viitor tronson al Centurii Oradiei este în curs de licitaţie. S-au depus deja trei oferte la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, anunţă primarul Ilie Bolojan. Alte investiţii de pe Centura nu sunt, însă, atât de avansate.
Potrivit primarului, în decurs de o săptămână, proiectantul ar trebui să definitiveze o soluţie tehnică pentru vechiul Pod Densuşianu, precum şi pentru lărginea la patru benzi a străzii Matei Corvin, sub pasajul suprateran peste care trece calea ferată.
De asemenea, sunt depuse la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV) proiectele celor două mari pasaje denivelate de-a lungul Centurii, de la intersecţiile cu DN 79 Oradea – Arad şi DN 76 Orad