Cererile pentru mediere bancară primite şi soluţionate de Uniunea Mediatorilor Bancari au scăzut, anul trecut, cu pes-te 90%, ne-a declarat Tudor Tatu, preşedintele Uniunii Mediatorilor Bancari, în cadrul unui interviu. Domnia sa ne-a explicat că la nivelul anului 2011 Uniunea Mediatorilor Bancari a soluţionat peste 500 de cereri, în timp ce la nivelul anului 2012 s-a ajuns la un număr de 38 de cereri la nivel naţional, dintre care mai mult de jumătate au fost soluţionate negativ. Numărul mare de cereri pentru mediere înregistrate în 2011 a venit ca urmare a introducerii OUG 50/2010, care a dus la crearea conflictelor dintre bănci şi clienţi, potrivit lui Tudor Tatu.
Medierea nu a reuşit încă să fie percepută ca o soluţie eficientă de soluţionare a conflictelor dintre bănci şi clienţi, ne-a menţionat domnia sa. Totuşi, mediatorii membri ai Uniunii Mediatorilor Bancari, care au reuşit să aducă părţile unei speţe bancare la mediere, au un procent de reuşită de circa 25%, considerat a fi unul bun în raport cu specificul disputei, potrivit preşedintelui Uniunii.
Reporter: Cum se desfăşoară, în prezent, practica medierii bancare în România?
Tudor Tatu: De la înfiinţare, Uniunea Mediatorilor Bancari a depus o activitate permanentă de promovare a medierii în rândul clienţilor instituţiilor bancare sau nebancare (IFN), cât şi în rândul personalului acestora din urmă, folosind diverse canale accesibile informării.
Cu toate acestea, speţele bancare reprezintă încă un segment de dispute greu accesibil mediatorilor, însă o abordare adaptată rigorilor sistemului financiar-bancar poate asigura într-un viitor nu foarte îndepărtat un răspuns pozitiv.
În contextul în care disputele client - bancă sunt numeroase, medierea nu a reuşit încă să fie percepută ca o soluţie eficientă de soluţionare a conflictelor de acest gen.
Mediatorii, membri ai