News Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) propune Guvernului o serie de solutii in cazul taxei auto, printre care si aplicarea modelului german, prin stabilirea unei taxe anuale.
Astfel, una dintre solutiile propuse de UNTRR este aplicarea modelului german, prin stabilirea unei taxe anuale, suportata de proprietarii de autovehicule, corelata cu puterea de cumparare din Romania, care sa tina cont de clasa de poluare (non-euro, E1, E2, ...E6, Electric), tip de motorizare (benzina, diesel, electric), capacitate cilindrica - renuntarea la taxa auto si diferentierea impozitului anual perceput pentru proprietarii de autovehicule functie de normele de poluare, capacitate cilindrica/emisii de CO2, motorizare.UNTRRmaipropunestimulareaachizitiei de autovehiculenoiprinreducereavaloriirovinieteipentruvehiculele Euro 6 cu 50%, Euro 5 cu 40%, pentru Euro 4 cu 30%, pentru Euro 3 cu 20%, pentru Euro 2 cu 10%.
Transportatorii mentioneaza ca, in 2011, din taxa de poluare auto s-au incasat 365 milioane lei, iar in 2012, dupaestimarillor, incasarile au fostmaimici cu 25-30%, adica 260-270 milioane lei.
In acest context, propunereaUNTRRestesa se renunte la taxa auto, iarimpozitulanualsaramananeschimbat la Euro 5 si in timpsa fie diferentiatpentrucelelaltecategorii 10% la Euro 4, 15-20% la Euro3, 30-50% la Euro 2, 50-100% la Euro 1, 100-200% la NonEuro.
Taxa auto 2013 si pericolele timbrului de mediu
Avand in vedere faptul ca astfel de masuri vor fi aplicate pe un parc de circa 5 milioane de autoturisme (din care aproape 1 milion au peste 14 ani) si 111.000 autovehicule comerciale de transport marfuri peste 3,5t si 23.000 autovehicule transport persoane peste 1+8 locuri, aducand substantiale venituri anuale catre buget. UNTRR propune majorarea primei de casare, instituita prin "programul rabla", la