Românii sunt dispuşi să cheltuiască pentru o vacanţă în ţară între 250-500 de euro, iar pentru deplasările externe, între 500-700 de euro. Litoralul şi Poiana Braşov rămân ”vedetele” turismului intern, în timp ce destinaţiile exotice şi croazierele prind tot mai mult la turiştii români cu mai mare dare de mână.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a făcut retrospectiva anului 2012, în care a continuat campania ”Vacanţa în ţara mea”. ”Aceasta a reuşit să capaciteze şi să stimuleze dorinţa românilor de a-şi cunoaşte ţara, prin alegerea destinaţiilor celor mai diverse, atât în scop de relaxare, cât şi în scop terapeutic sau de cunoaştere, la tarife fără concurenţă ( 8 euro/noapte la hoteluri de 3 stele, 9 euro /noapte la hoteluri de 4 stele, 11 euro/noapte la hoteluri de 5 stele)”, transmite Adriana Caranfil, reprezentant marketing la ANAT . ”Înscrieri Timpurii”, ”Hai la băi!”, ”Decada Balneară”, ”Litoralul pentru Toţi”, ”O săptămână la munte”, „Vacanţa la ţară”, ”Zile gratuite de vacanţă”, sunt cele mai cunoscute programe ale acestei campanii.
În ceea ce priveşte bugetul mediu pe care românii sunt dispuşi să-l cheltuiască, acesta se încadrează între 250-500 de euro pentru o vacanţă internă, iar pentru deplasările externe, între 500-700 de euro.
Litoralul şi Poiana Braşov, ”vedetele” turismului intern
Pentru perioada de vară, litoralul românesc s-a menţinut ca destinaţia vedetă pentru românii care şi-au ales vacanţa în România. Anul 2012 a fost pentru turismul de litoral, cel mai bun din ultimii patru ani, cu peste 3.000.000 de turişti români şi peste 5.000 străini.
Pentru celelalte perioade ale anului, topul destinaţiilor interne cuprinde: Valea Prahovei cu salba ei de staţiuni, Bran-Moeciu, Bucovina, staţiunile balneoclimaterice.
Grecia, Turcia şi Bulgaria, dar şi destinaţii exotice şi c