În anul 2004, Cesarom a devenit membru al grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiţi producători europeni şi mondiali de plăci ceramice (gresie, faianţă, brâu, decor). Cu aceasta ocazie, compania şi-a schimbat numele în Lasselsberger SA, dar a păstrat marca de produs CESAROM.
* Interviu cu domnul Toni Teau, CEO al Lasselsberger România
Reporter: Cum apreciaţi activitatea Lasselsberger România în aceas-tă perioadă de criză economică?
Toni Teau: Lasselsberger Româ-nia a avut activitate intensă şi în perioada de criză economică. Aşteptările noastre pe termen scurt şi mediu vizează creşterea vânzărilor, majorarea capacităţii de producţie, crearea şi lansarea unor noi sortimente de produse ceramice.
O ameninţare majoră o reprezintă creşterea costurilor de producţie influenţată de contextul economic şi social.
Reporter: Cât de afectată a fost compania pe care o conduceţi de căderea abruptă a pieţei imobiliare, res-pectiv a construcţiilor?
Toni Teau: În anul 2011, românii au achiziţionat în medie 35 de mp de gresie şi faianţă, cu 10% mai puţin decât în 2008. Puterea de cumpărare scăzută a românilor din ultima perioa-dă i-a determinat pe aceştia să placheze suprafeţe mai mici din locuinţe cu gresie şi faianţă, ducând la diminuarea volumului mediu de plăci ceramice achiziţionate. Scăderea preţului mediu la gresie şi faianţă a fost determinată cu precădere de creşterea importurilor şi achiziţiilor intracomunitare de plăci ceramice de o calitate îndoielnică. Fluctuaţiile de acest gen însă nu ar trebui să afecteze foarte profund business-ul. Stă în puterea şi capacitatea noastră să reorientăm afacerea astfel încât să se adapteze situaţiilor generate de piaţa în continuă mişcare.
Reporter: Care au fost măsurile luate pentru contracararea efectelor crizei economice?
Toni Teau: Dincolo de optimiz