"Volkswagen" AG, cel mai mare producător auto din Europa, va lansa o ofertă pentru cumpărarea restului pe care nu îl deţine la MAN SE, în vederea preluării controlului deplin la constructorul german de camioane.
"Volkswagen", care deţine deja 73,7% din capital, respectiv 75,03% din drepturile de vot de la MAN, va încerca să lanseze negocierile cu board-ul producătorului de camioane, în vederea ajungerii la un acord. Cota pe care vrea s-o cumpere "Volkswagen" valorează circa 3,2 miliarde euro, luând în calcul preţul de închidere al titlurilor companiei la data de 9 ianuarie (pe piaţa din Frankfurt).
În primele nouă luni din 2012, profitul operaţional al MAN a scăzut cu 39%, la 656 milioane de euro, în condiţiile în care cererea de pe piaţa auto a fost puternic afectată de criza datoriilor din zona euro. Vânzările companiei s-au redus cu 3%, la 11,58 miliarde euro.
"Volkswagen" urmăreşte o integrare mai produndă a operaţiunilor MAN cu cele ale producătorului suedez de camioane "Scania" AB, pe care îl controlează, în intenţia de a depăşi rivalii "Volvo" AB şi "Daimler" AG. Astfel, "Volkswagen" vrea să devină cea mai mare companie europeană din domeniul camioanelor.
ALINA VASIESCU "Volkswagen" AG, cel mai mare producător auto din Europa, va lansa o ofertă pentru cumpărarea restului pe care nu îl deţine la MAN SE, în vederea preluării controlului deplin la constructorul german de camioane.
"Volkswagen", care deţine deja 73,7% din capital, respectiv 75,03% din drepturile de vot de la MAN, va încerca să lanseze negocierile cu board-ul producătorului de camioane, în vederea ajungerii la un acord. Cota pe care vrea s-o cumpere "Volkswagen" valorează circa 3,2 miliarde euro, luând în calcul preţul de închidere al titlurilor companiei la data de 9 ianuarie (pe piaţa din Frankfurt).
În primele nouă luni din 2012, profitul operaţional al MAN a