Problemele cu care se confrunta UE si zona euro vor duce la cresterea cererii de servicii de outsourcing, iar Romania ar trebui sa profite de acest lucru astfel incat sa isi promoveze o imagine de hub regional pentru zona de externalizare, a declarat Vladimir Sterescu, directorul general al Computer Generated Solutions (CGS) Romania, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de outsourcing de pe piata locala.
Piata romaneasca de contact center a fost estimata la cca 200 milioane euro in 2012, rata medie de crestere din ultimii ani fiind de aproximativ 10- 15% pe an, conform estimarilor CGS. Pe de alta, piata europeana de contact center va ajunge la o valoare de 22,5 miliarde de dolari pana in 2017, potrivit estimarilor companiei de consultanta si cercetare de business Frost and Sullivan.
Companiile care apeleaza cel mai des la servicii de outsourcing sunt cele din domeniul telecomunicatiilor, IT, domeniul bancar, asigurari si retail
“Criza din 2009- 2010 nu a determinat schimbari in ceea ce priveste structura clientilor din domeniul nostru si nici actuala perioada dificila prin care trece UE nu va aduce modificari in acest sens. Recesiunea pe care o infrunta zona euro si dificultatile din UE vor stimula insa o data in plus industria de outsourcing la nivel mondial, in conditiile imperative ale reducerii cheltuielilor si optimizarii proceselor de business”, spune Sterescu.
Companiile din Romania externalizeaza mai ales zona de relatii cu clientii Externalizarea proceselor de business are doua componente principale: back-office si front-office, zona care include toate activitatile ce presupun interactiunea si relatiile cu clientii (vanzarile, suport tehnic etc), toate fiind actiuni caracteristice unui contact center.
In Romania, majoritatea activitatilor pe care le externalizeaza companiile (indiferent daca sunt firme locale sau