Stephane Peterhansel (auto) şi Olivier Pain (moto) sunt liderii celor mai importante clase din Raliul Dakar
Pe măsură ce etapele din Dakar se scurg, sita favoriţilor la victoria finală a început să cearnă. La clasa auto, disputa pentru titlu s-a redus la doi oameni, între Stephane Peterhansel (Franţa, Mini), actualul lider, şi Nasser Al Attiyah (Qatar, Buggy). Ambii au câştigat Raliul în anii precedenţi, primul chiar de zece ori! La clasa moto, ierarhia este mai echilibrată, dar podiumul aparţine în totalitate Franţei.
În frunte nu se regăseşte însă principalul favorit, Cyril Despres (KTM), ci un specialist de enduro, Oliver Pain. Pilotul de 32 de ani nu are un CV impresionat în Dakar: şase participări, două abandonuri şi două locuri 9 (2010 şi 2012). Înainte de a veni în Dakar, Pain şi-a fixat ca obiectiv un Top 5, însă constanţa din primele cinci etape l-a propulsat în fruntea ierarhiei. Şi fără să câştige nicio etapă!
57 de abandonuri s-au înregistrat în Raliul Dakar la cele patru clase: moto (25), auto (22), camioane (4), quad (6)
Duster-ul cel mai bine clasat în Dakar este cel pilotat de argentianul Emiliano Spataro, locul 31 după patru etape. Întârzierea faţă de Peterhansel era însă majoră, aproximativ 4 ore şi 50 de minute
Carlos Sainz a sosit la două ore şi 36 de minute întârziere în etapa a 4-a, fiind clasat pe locul 43
Stephane Peterhansel (auto) şi Olivier Pain (moto) sunt liderii celor mai importante clase din Raliul Dakar
Pe măsură ce etapele din Dakar se scurg, sita favoriţilor la victoria finală a început să cearnă. La clasa auto, disputa pentru titlu s-a redus la doi oameni, între Stephane Peterhansel (Franţa, Mini), actualul lider, şi Nasser Al Attiyah (Qatar, Buggy). Ambii au câştigat Raliul în anii precedenţi, primul chiar de zece ori! La clasa moto, ierarhia este mai echilibrată, dar pod