Multe afaceri au inregistrat cresteri pe piata locala in 2012, desi a fost un an extrem de complicat pentru antreprenori. Urmand experinta acestor companii, dar si factorii externi si interni predictibili la acest moment, specialistii au identificat 6 piloni care pot asigura cresterea business-ului in 2013.
Anul 2012 a fot unul extrem de complicat pentru antreprenorii din Romania. Atat convulsiile politice interne, mediul economic in regres, cat si furtunile financiare europene au afectat masiv stabilitatea afacerilor locale. Cu toate acestea, multe companii si-au crescut afacerile, in ciuda predictiilor nefavorabile si a sectoarelor in care activeaza, unele fara perspective optimiste, cum este de exemplu domeniul constructiilor.
Aceste companii au gasit resurse nu numai sa supravetuiasca mediului economic dur, ci chiar sa-si creasca nivelul afacerilor. Iata mai jos ce sfaturi le dau consultantii in afaceri de la Nexia antreprenorilor la inceput de an:
1. Focus pe clientii actuali
In goana dupa clienti a ultimilor ani, foarte multe companii au pierdut legatura cu clientii deja existenti. Din pacate pentru multe companii conceptul de fidelizare a clientilor a devenit unul perimat, desi in cele din urma acestia asigura stabilitatea unei afaceri. Astfel, s-a prioritizat mai tot timpul zona de new-business, in detrimentul consolidarii relatiilor cu clientii deja adusi in companii.
„Recomandam managerilor sa isi reevalueze relatiile cu clienti deja existenti fiindca in aceasta zona exista un potential de crestere extraordinar. Dovada reiese in momentul in care un client iti pleaca, iar o firma concurenta il preia si reuseste sa ii vanda mai mult”, precizeaza Dinu Petre, partener Cunescu, Balaciu si Asociatii, membru Nexia.
Aceasta lupta acerba a companiilor pentru new-business a creat in piete o