Transportatorii propun renunţarea la actuala formă de impozitare şi introducerea unei taxe anuale conform modelului german
În opinia acestora, taxa anuală ar trebui calculată în funcţie de gradul de poluare şi capacitatea cilindrică, rămânând neschimbată pentru Euro 5 şi dublându-se pentru NonEuro
Având în vedere că o cincime din parcul auto naţional are o vechime de peste 14 ani, UNTRR propune majorarea primei de casare la 1.500 euro
Nemulţumiţi de formele pe care le-a îmbrăcat în ultimii patru ani taxa de primă înmatriculare, indiferent de felul în care a fost numită, transportatorii au avansat ieri o serie de propuneri, menite să-i penalizeze pe poluatori şi să stimuleze achiziţia de maşini cât mai ecologice.
Exemplificând modelul german, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) propune stabilirea unei taxe anuale care să ţină cont de clasa de poluare (non-euro, E1, E2, ...E6, Electric), tipul de motorizare (benzină, diesel, electric) şi capacitatea cilindrică şi renunţarea, în paralel, la taxa de primă înmatriculare. Transportatorii cer, de asemenea, să se ţină cont de puterea de cumpărare din România şi să se diferenţieze impozitul anual perceput proprietarilor de autovehicule în funcţie de normele de poluare, capacitate cilindrică/emisii de CO2, motorizare.
Alte propuneri vizează stimularea de achiziţie a autovehiculelor noi prin majorarea primei de casare a maşinilor vechi de la aproximativ 830 euro, cât este în prezent, la 1.500 euro, introducerea programului "Rabla" şi pentru autovehiculele comerciale de transport persoane şi de transport marfă, precum şi reducerea valorii rovinietei pentru vehiculele Euro 6 cu 50%, Euro 5 cu 40%, pentru Euro 4 cu 30%, pentru Euro 3 cu 20%, pentru Euro 2 cu 10%.
"Menţionăm că în 2011 din taxa de poluare auto s-au încasat 365 milioane lei, iar în 2012 estima