Cu toate că municipalitatea bucureşteană a încasat cu aproximativ 180 de milioane de lei (40 de milioane de euro) mai puţin decât a prevăzut la întocmirea bugetului pe 2012, Municipalitatea a avut un set de investiţii care s-au dovedit a fi total inutile. După finalizarea lor, pistele de biciclişti şi numărarea gropilor din asfalt au rămas doar găuri negre în bugetul local, cu puternic miros de afaceri dubioase.
La finalul anului trecut, Sorin Oprescu a pus pe masa consilierilor o propunere de rectificare în minus a bugetului local, pe baza raportului unei comisii de specialitate. Totodată, aceeaşi propunerea edilului viza suplimentarea plafonul pentru cheltuieli de personal repartizat municipiului Bucureşti cu 14,5 milioane de lei.Deşi a fost un an de criză, 2012 a fost un an în care banul public şi-acroit drum şi către unele proiecte fără nici o utilitate pentru locuitorii oraşului nostru.
Praf în ochii bicicliştilor de 10 milioane de euro
De departe, cea mai mare gaură în bugetul local s-a dovedit a fi investiţia a peste 10 milioane de euro, în decursul a 4 ani, în sistemul de piste pentru biciclişti. Deşi intenţia este foarte bună, realizarea a fost lamentabilă, iar în urma acestui proiect a rămas doar frustrarea bucureştenilor, rămaşi fără piste de biciclişti, după ce poliţia le-a declarat impracticabile şi periculoase. Vehement contestate de comunitatea bicicliştilor, de ONG-uri şi de Poliţia Rutieră şi îÎn ciuda maşinilor parcate pe aceste piste, a avizelor date de primării pentru amplasarea unor stâlpi, chioşcuri, straţii RATB sau panouri publicitare amplasate chiar pe calea de rulare, municipalitatea a continuat amenajarea lor. Acum, în 2013, pistele de biciclişti măsoară 122 km în Capitală, iar 80% din ele sunt impracticabile.
Inventarierea gropilor: 8,3 milioane de euro
Pentru a întocmi noul plan de asfaltare, reprezentanţii P