Sub impactul crizei, asiguratorii au atins limita inferioara a ceea ce pot accepta actionarii lor si nu isi mai pot permite si in 2013 sa concureze doar prin pret si ofera semnale ca se uita mai mult la rezultatul final decat la volumul vanzarilor. In acelasi timp, atat societatile de asigurari cat si intermediarii - brokerii vor pune accent tot mai mult pe serviciile post-vanzare oferite clientului.
"Companiile mari dau deja semne ca se uita mai mult la rezultatul final decat la volumul vanzarilor. Aceasta schimbare va duce la o diminuare a presiunii exercitate de catre clienti si brokeri asupra pretului practicat de catre companiile mici. In cele din urma, acestea vor avea posibilitatea sa faca mici corectii de pret. In ceea ce priveste intermediarii, trebuie spus ca lupta pentru pret a functionat ca principal argument in vanzare, dar acum acestia sunt la randul lor sub presiunea comisioanelor, ceea ce va duce lupta din concurenta pe pret in concurenta pe servicii oferite clientului", spune Razvan Pavel (foto), director general, Netrisk Romania, compania care administreaza Asigura.ro.
Netrisk Romania este reprezentanta celui mai mare broker online de asigurari din Ungaria care a intrat pe piata din Romania inca din 2009. In 2011 compania si-a intensificat activitatea si a decis cumpararea site-ului asigura.ro, acesta devenind platforma principala de vanzari a companiei si brandul sub care opereaza pe piata online de asigurari din Romania.
In opinia sa, concentrarea si consolidarea pietei de asigurari sunt procese care vor continua cu siguranta, iar noile standarde europene privind solvabilitatea si lichiditatea asiguratorilor - Solvency II - vor impinge companiile mici si brokerii de asigurare catre o astfel de abordare.
Acest lucru va crea cadrul necesar pietei de brokeraj de a se dezvolta, pe scenariul unei tendinte naturale, apreciaza, de