Constructorul din Wolfsburg intenţionează ca în acest an să iasă la rampă cu doisprezece modele şi versiuni noi, jumătate dintre ele fiind înzestrate cu tehnologii verzi, fie diesel-hibride, citadine electrice, alimentate cu combustibil ecologic sau versiuni diesel optimizate pentru consumuri record în clasa lor.
Versiunea de serie a conceptului VW XL1 aşteptat la Detroit îndeplineşte dezideratul celor de la Volkswagen de a reuşi un consum mediu oficial de doar 0,9 litri/100 km iar soluţia aleasă este plug-in hibrid diesel-electric. Sistemul de propulsie este compus dintr-un TDI în doi cilindri de doar 800 cmc, care livreaza 48 CP si 120 Nm, în timp ce motorul electric, alimentat de un set de baterii Litiu-Ion produce 27 CP( 20 kW) şi 100 Nm. Transmisia este asigurată de DSG-ul în 7 trepte. 0-100 km/h în 11,9 secunde şi 160 km/h viteză maximă limitată electronic. În modul electric, XL1 poate parcurge o distanţă totală de 35 km, în timp ce autonomia maximă ajunge la 550 km. Caroseria care are 3,88 metri lungime, 1,66 m lăţime şi doar 1,15 m înălţime este realizată din CFRP (carbon fiber-reinforced polymer), astfel că întregul prototip cântăreşte doar 795 kg. VW va construi în prima fază doar 50 de modele XL1 ce vor putea fi închiriate.
Cronologic, printre primele modele Volkswagen sosite în 2013 va fi VW Beetle Cabrio III 2013, cea de-a treia generaţie a Broscuţei decapotabile fiind mai lungă cu peste 15 cm, mai lată cu 8,4 cm şi mai scundă cu 1,2 cm. Ecartamentele faţă şi spate au crescut iar ampatamentul are valoarea de 2,54 metri. Soluţia aleasă pentru plafon este soft-top-ul textil, operaţiunile de capotare/restrângere electrică făcându-se în timpi minimi. Noul Beetle Cabrio are o alură mai masculină, geamurile laterale au suprafaţă mai redusă, curbura plafonului textil nu este circulară ci mai îndreptată, iar spatele cade mai degrabă într-un unghi asemă