O limbă străină, studii de masterat şi după o perioadă de experienţă eventual un MBA, dar mai ales disponibilitatea de a se angaja pe orice poziţie, aceasta crede Daniela Necefor, specialist în recrutare, că ar trebui să fie arsenalul oricăui tânăr dornic să se angajeze. În cadrul unui interviu acordat Floarei Comşea, în cadrul Dezbaterilor României libere, Necefor vorbeşte despre provocările la care trebuie să facă faţă tinerii din ziua de azi şi despre cum arată piaţa muncii din România în al cincilea an de criză.
În perioada de dinaintea crizei, in sistemul bancar, s-a ajuns până la a se cere reducerea perioadei după care o persoană putea deveni brand manager. "Ca să devii brand manager trebuie să ai autorizaţia Băncii Naţionale de minim 2-3 ani experienţă. Se ajunsese să se ceară derogare pentru un an, pentru că atât de mult îşi extindeau băncile filialele încât nu mai erau suficienţi oameni experimentaţi şi cu vechimea respectivă", spune Daniela Necefor. "Între 1997 - 2005 firmele ofereau foarte multe pachete de training, practic nu trebuia să ai experienţă profesională. Era suficient să ai abilităţi şi potenţial. Tinerii erau modelaţi pe profilul companiei, în plus, li se făceau traininguri intensive pe profesie." Necefor spune că odată cu venirea crizei şi reducerea bugetelor, au fost afectate mai ales departamentele de resurse umane şi trainingurile.
Necefor îi sfătuieşte pe tineri să intre în companii pe orice poziţie, indiferent cât de joasă este ea. "Odată intrat în acea companie este foarte uşor să înveţi ce face fiecare departament, să îţi dai seama ce vrei să faci mai departe. Poţi vedea ce stil de management îţi place, să - ti faci aşa-numiţi "idoli." Necefor crede că avantajul de acum faţă de perioada 90 este acela că înveţi foarte mult şi îţi poţi alege domeniul mai uşor.
Totuşi, criza a produs un mare dezav