Municipalitatea a contractat un audit ce trebuie finalizat în 42 de zile şi va costa circa 150.000 de euro * Casa de avocatură David and Baias este cea care va examina veniturile şi cheltuielile municipalităţii * Sub lupă se vor afla şi 20 de persoane cu funcţii de conducere
O firmă de avocatură va încerca să descurce, în această iarnă, iţele încâlcite din Primăria Galaţi. Potrivit datelor extrase de pe portalul de achiziţii publice SEAP, casa de avocatură David and Baias va face un audit la Primărie, operaţiune care trebuie să fie gata în maxim 42 de zile. Practic, pentru un pic peste 680.000 lei (circa 150.000 de euro), experţii trebuie să treacă prin mii de acte şi documente şi să facă un raport privind întreaga activitate din ultimii ani a Primăriei Galaţi.
În căutarea risipitorilor de bani publici
Controlul va fi, în ciuda termenului scurt avut la dispoziţie, foarte complex. David and Baias va trebui să constate ce a fost bine şi ce nu în activitatea organizaţională, financiară şi juridică a Primăriei Galaţi. Concluziile auditului ar urma să ducă, probabil, la măsuri ce pot ajunge chiar şi la concedierea eventualilor vinovaţi. Valoarea finală a contractului este, fără TVA, de 680.051 de lei, serviciile nu pot fi subcontractate, iar eventualele cheltuieli cu transportul, cazarea, diurna trebuie să se încadreze în această sumă, deoarece bugetul alocat proiectului nu va fi suplimentat pentru astfel de cheltuieli. Cel puţin asta spune Primăria în caietul de sarcini. Printre altele, casa de avocatură trebuie să examineze veniturile şi cheltuielile municipalităţii. Vor fi investigate serviciile de utilitate publică, contractele de achiziţie publică şi procesele în care este implicată Primăria. Vor fi studiate contractele cu societăţile private, care au ca obiect, printre altele, transport, apă şi canal, salubrizare, etc., cerându-li-se specialiştil