* la simularea din semestrul I, la matematică, au luat note peste cinci la Testarea Naţională 50% dintre elevi şi 35% la Bacalaureat
Ieri s-au centralizat datele privind rezultatele la simularea dată elevilor în semestrul I, iar acestea arată un lucru care se ştia deja: disciplinele reale creează probleme.
La matematică, la Testarea Naţională, dintre cei 2.215 elevi prezenţi, numai jumătate au luat note peste cinci, iar la simularea dată pentru examenul de Bacalaureat, dintre cei 1.400 de elevi numai 35% au reuşit să ia note peste cinci. Situaţia este la fel de slabă la disciplina fizică, unde din 79 de elevi de liceu au reuşit să ia note peste cinci numai 22, adică 35%. Şi la biologie situaţia este destul de îngrijorătoare, dintre cei 761 de elevi prezenţi au luat note de promovare numai 355, adică aproximativ jumătate.
Cel mai bine stau elevii la limba şi literatura română, dintre cei 2.443 prezenţi la simularea pentru Testarea Naţională au luat note peste cinci 1.874, adică 77%, iar la bacalaureat, dintre cei 1.928 care au susţinut simularea examenului, au promovat 1.441, adică 75%.
Este evident că elevii stau cel mai prost la matematică, dar, surprinzător, rezultatele sunt mai bune la clasa a VIII-a decât la clasa a XII-a. "Elevii din ultima clasă de liceu se mobilizează mai greu. Aceste prime simulări eu le văd ca pe nişte instrumente de mobilizare a elevilor. Profesorii şi părinţii le pot folosi ca să stimuleze elevii să înveţe. Pe mine mă interesează să cresc numărul elevilor care au note mari la examene, dar vreau şi ca cei ce iau note de trei sau patru să ajungă la şase", a explicat inspectorul şcolar general adjunct Nicolae Cătălin Stănică. Tot el a mai spus că un alt motiv pentru care elevii de gimnaziu se prezintă mai bine este faptul că la gimnaziu au prima parte a lucrării sub formă de grilă, în timp ce l