Autoliv mizează pe afaceri de 535 de milioane de euro în 2013.
Faţă de anul trecut, creşterea estimată este de 26%.
Compania Autoliv România, subsidiara producătorului suedez de sisteme de siguranţă auto, şi-a prognozat pentru acest an o cifră de afaceri de 535 de milioane de euro, în creştere cu 26% faţă de afacerile derulate în 2012, care s-au cifrat la 425 de milioane de euro. Ionel Fierbinţeanu, directorul general al companiei, se bazează în estimările sale pe creşterea vânzărilor la noua fabrică de volane de la Sfântu Gheorghe, dar şi pe extinderea capacităţii de producţie în fabrica de centuri de siguranţă de la Braşov şi în cea de airbaguri de la Lugoj.
Producătorul suedez, prezent pe piaţa locală încă din anul 1997, are puncte de lucru în Braşov, Lugoj, Timişoara şi Sfântu Gheorghe. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag-uri, module de airbag, arcuri (componente ale centurilor), perne pentru airbag-uri sau volane.
Autoliv România produce în principal pentru pieţele externe, pentru clienţi ca BMW, Volkswagen, General Motors, Ford, Renault Group, PSA, Fiat sau Volvo. Suedezii şi-au dezvoltat capacitatea de producţie din România odată cu achiziţionarea în 2012, de la producătorul de pantaloni LRO controlat de omul de afaceri Keresztes Zoltán, a unui teren de 37.000 metri pătraţi în Sfântu Gheorghe, care cuprinde şi o fabrică pe o suprafaţă de 12.000 metri pătraţi. Autoliv şi-a planificat pentru acest an la fabrica de la Sfântu Gheorghe vânzări zilnice de 6.500 de volane.
În ceea ce priveşte personalul companiei, Autoliv România ar putea ajunge până la finalul anului 2013 la un total de aproximativ 6.500 de angajaţi, în condiţiile în care anul trecut au fost recrutaţi peste 1.300 de oameni, iar pentru acest an sunt prevăzute încă 1.500 de noi locuri de muncă.