Cu ocazia sărbătorilor de iarna, românii au acordat mai mult timp navigării pe internet pentru căutarea promoţiilor pentru cadouri. Astfel, anumite categorii de porduse şi mărci au înregistrat o atenţie crescută din partea clienţilor.
Portalul de indexări de promoţii şi oferte www.promotiiactive.ro a realizat o serie de clasamente şi statistici despre cele mai căutate produse, aşa cum reiese din rapoartele realizate pentru luna decembrie 2012.
Cele mai căutate categorii de produse şi servicii pentru luna cadourilor au fost:
Calculatoarele – 15,76% dintre vizitatori căutand aceste produse. Divizat pe produse, interesul românilor a înclinat spre laptopuri (71,18%), tablete (18,83%) ultrabookuri (6,70%) şi desktopuri (3,29%);
Componentele şi accesoriile IT – 7,99% au căutat diverse accesorii pentru calculatoare (mouse – 21,84%, boxe PC – 15,56%, plăci video, memorii şi căşti);
Televizoarele – au fost căutate de 7,92% dintre vizitatori. Cele mai interesante au fost televizoarele LED (66,32%) şi LCD (24,11%), cele cu plasmă atrăgand doar 9,57% dintre vizitatori;
Eletronicele pentru îngrijire personală - 5.65%. Dintre acestea, cele mai căutate au fost: uscatoare şi ondulatoare (35,38%), aparate de tuns (19,76%), aparate de ras (12,99%), epilatoare (11,34%);
Electrocasnicele mici pentru bucătarie - 4.97%, dintre care cafetiere (21,14%), mixere (20,20%), prăjitoare de pâine (8,44%);
Îmbrăcamintea, încălţămintea şi accesoriile pentru femei - 4.62%;
Produsele pentru stocarea datelor - 4.53%, dintre care Hard Diskuri (32,20%), carduri de memorie (32,08%), USB FlashDrive (22,84%);
Imprimantele şi multifuncţionalele - 4.28%;
Imbrăcămintea, încălţămintea şi accesoriile pentru bărbaţi - 2.79%;
Aragazurile - 2.70%.
Restul de 38,79% dintre produsele şi serviciile căutate de români în ac