Comercializarea covrigilor de 1 leu, dar și a altor produse ce au la bază aceeași cocă, a făcut simigeria Petru faimoasă. După 74 de ani de tradiție, businessul a ajuns la două milioane de euro anual și peste 100 de covrigării în toată țara
Mulți au văzut potențialul unui start up ce se ocupă cu vânzarea covrigilor. Este un fapt ce poate fi constatat cu ochiul liber, în special în ultimii ani, când criza și-a pus amprenta pe economie. Însă prea puțini au ajuns să dezvolte o afacere de mare anvergură pentru un domeniu în care rulajul este doar „mărunțiș“. Povestea covrigilor Petru începe secolul trecut, însă, la ani distanță, strănepoții brutarului care a clădit brandul ce-i poartă numele au reinventat afacerea, păstrând, totuși, rețeta originală. Câteva dintre produse sunt rezultatul unui mix între compozițiile de la 1900 și ingrediente potrivite gustului consumatorului actual. Businessul a fost demarat în 2009, la Piatra Neamț, iar de atunci până în prezent, cifra de afaceri a crescut până la 2,18 milioane de euro în 2011.
Lecția supraviețuirii
„Piața covrigilor la nivel național este asaltată de micii investitori care își deschid covrigării, însă investiția într-o covrigărie de cartier, cu produse de o calitate medie, nu poate fi comparată cu cea într-o simigerie, unde se pune accent pe calitatea și varietatea produselor, pe modul de prezentare, utilajele cu care acestea sunt realizate și atitudinea echipelor care intră în contact cu clienții. Toate acestea înseamnă investiții pe care o firmă serioasă are obligația să și le asume“, spune Dragoș Mancaș, proprietarul simigeriei Petru. „Covrigul Petru, prin unicitatea gustului lui, prin produsele sale marcă înregistrată (covridog, covricheese, covriking n.red), precum și prin echipele sale de specialiști în achiziții, producţie, training de personal și marketing își poate sus