Creşterea contractării fondurilor europene alocate României în transporturi cu până la 80% şi eliminarea pierderilor companiilor din subordine sunt priorităţile ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu.
Acesta a acordat un interviu pentru Agerpres, în care a vorbit despre reorganizarea ministerului, privatizările companiilor CFR Marfă, CFR Călători şi TAROM, dar şi despre modul în care va funcţiona viitoarea companie pentru administrarea drumurilor naţionale şi programul de reabilitare a reţelei de drumuri naţionale din România până în 2020.
Cum veţi reorganiza aparatul central al ministerului şi companiile din subordine, având în vedere că Executivul a anunţat reducerea aparatului administrativ acolo unde acesta este excedentar?
Relu Fenechiu: Eu din 1990 am condus companii private şi în aceste companii m-am călăuzit după nişte principii de eficientizare a acestora. Consider că într-o organizaţie trebuie să lucreze atâţia oameni cât este nevoie pentru a desfăşura o activitate optimă. Astăzi nu vă pot spune că voi reduce aparatul ministerului sau numărul angajaţilor din companii cu 10, 20 sau 50%. Voi reduce numărul de angajaţi din companii atât cât va fi nevoie pentru ca instituţia să fie rentabilă şi să funcţioneze la capacitate maximă. Deocamdată, în urma analizelor pe care le-am făcut, la aparatul central al ministerului vor fi reduse aproximativ 10 la sută din posturi, atât de conducere cât şi de execuţie. La companii nu am făcut încă o analiză, companiile din subordinea ministerului sunt multe, sunt companii, regii, multe alte forme instituţionale, unde, bineînţeles că vom face analizele de rigoare şi vom proceda la eficientizarea activităţii. Avem şi management privat în unele companii care, bineînţeles, va veni cu programele de eficientizare necesare.
Este posibil chiar să crească numărul de personal, punctual,