În total, în decembrie 2012, cei 14 comisari au realizat 147 de controale pentru verificarea respectării legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorului, potrivit informaţiilor oferite de comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru protecţia Consumatorilor Sibiu, Amalia Cindrea.
Au fost încheiate 122 de procese verbale de constatare a contravenţiilor. 49 dintre ele pe produse alimentare, 55 pe produse nealimentare, unul pe servicii alimentare, 13 pe servicii nealimentare şi patru pe servicii financiare.
Valoarea produselor şi serviciilor neconforme controlate a fost de 60.389 lei. Valoarea produselor neconforme oprite definitiv de la comercializare a fost de 362 de lei.
“Asta mi se pare un lucru bun în sensul că în Sibiu comercianţii au înţeles că nu este în regulă să comercializeze produse neconforme. Este un plus al judeţului pe lângă alte judeţe”, a explicat Amalia Cindrea.
Valoarea amenzilor acordate în luna decembrie a fost de 73.200 lei.
Comisarii sibieni au cercetat şi soluţionat în aceeaşi lunbă a anului trecut 85 de reclamaţii, dintre care 11 nu au putut fi rezolvate din lipsa elementelor necesare cercetării.
În primele zile ale lunii ianuarie 2013, OPC Sibiu a primit peste 100 de reclamaţii, cele mai multe dintre ele în domeniul electrocasnicelor şi telefoniei.
Numărul unic la nivelul ţării la care consumatorii pot suna pentru reclamaţii este 021.95.51.
În total, în decembrie 2012, cei 14 comisari au realizat 147 de controale pentru verificarea respectării legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorului, potrivit informaţiilor oferite de comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru protecţia Consumatorilor Sibiu, Amalia Cindrea.
Au fost încheiate 122 de procese verbale de constatare a contravenţiilor. 49 dintre el