Vânzările de autovehicule ale grupului PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 17% anul trecut, evoluţie determinată în parte de oprirea livrărilor de kituri pentru asamblare către o companie parteneră din Iran, iar producătorul francez se aşteaptă la un an dificil şi în 2013, potrivit MarketWatch.
Peugeot Citroen, al doilea producător auto din Europa după Volkswagen, are dificultăţi în a reveni pe profit, ca urmare a cererii slabe pe pieţele-cheie din Europa, în timp ce vânzările pe alte pieţe sunt mai robuste.
Piaţa auto europeană a înregistrat o contracţie de 8,6% anul trecut, iar pentru acest an Peugeot Citroen se aşteaptă la un declin de 3-5%.
Vânzările totale, inclusiv kituri pentru autovehicule care sunt asamblate ulterior, au înregistrat un declin de 17% anul trecut, la 2,97 milioane de unităţi.
Vânzările din afara Europei au avut o pondere de 38% din total, în urcare de la 33% în 2011 şi 29% în 2009, iar grupul intenţionează ca până în 2015 jumătate din autovehiculele produse să fie livrate în afara Europei.
Peugeot Citroen a resimţit un impact foarte puternic în Europa de Sud, unde are şi cele mai mari vânzări. Piaţa auto franceză a scăzut cu 13% anul trecut, cea din Spania cu 15%, iar cea din Italia cu 21%, evoluţii reflectând încetinirea economică a acestor ţări.
Producătorul auto a luat în februarie decizia de a opri livrările de kituri auto către Iran, în contextul sancţiunilor internaţionale impuse asupra ţării. În 2011, Peugeot Citroen a vândut 458.000 de kituri pe această piaţă.
Grupul intenţionează să lanseze 17 noi autovehicule în acest an, inclusiv nouă în Europa.
Vânzările de autovehicule ale grupului PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 17% anul trecut, evoluţie determinată în parte de oprirea livrărilor de kituri pentru asamblare către o companie parteneră din Iran, iar producătorul francez se aşteaptă la un a