Dacă 2011 a marcat intrarea în România a H&M și New Look, fapt care a dus competiția la cote maxime, anul trecut, retailerii de fashion au ales dezvoltarea la nivel național. Rezultatele s-au văzut rapid: niciun mall fără un magazin de brand
La finalul anului 2012, mai toți marii retaileri de fashion erau prezenți în România, direct sau prin franciză. Pe o piață estimată la peste două miliarde de dolari, grupul Inditex e rege, dar restul competitorilor la nivel european îi suflă în ceafă prin expansiune rapidă. Oricum, extinderea a fost cuvântul de ordine în anul ce s-a încheiat, cei mai importanți retaileri internaționali ajungând – așa cum se estima într-un studiu al PMR Corporate în urmă cu un an – la o cotă de piață de aproximativ 40%. Cu siguranță, dacă n-ar fi fost încetiniți de termenele de predare ale centrelor și galeriilor comerciale, numărul magazinelor deschise ar fi fost dublu, iar penetrarea pieței mai mare. Nu de alta, dar inclusiv proprietarii de malluri se așteaptă la venituri mai mari odată ce retailerii cei mai importanți își deschid unități.
„Am făcut modificări pentru a-i aduce pe cei de la H&M, ceea ce ne va ridica gradul de ocupare la 100%. Cu Zara şi H&M ca ancore principale, vom avea de câştigat. Am fi adus şi C&A, dar nu am avut spaţiu, iar trei ancore ar fi fost prea mult“, spune Ovidiu Budeanu, proprietarul Arena Mall din Bacău, care estimează că, datorită marilor retaileri, rulajul va crește cu patru milioane de euro anual. Cum altfel, în condițiile în care românii au făcut coadă la fiecare deschidere H&M în România? „Din ce am văzut până acum, consumatorii români sunt orientați către modă și sunt mereu în pas cu aceasta. De asemenea, în România, colecțiile pentru care am colaborat cu diferiți designerii (precum Versace, Stella McCartney, Maison Martin Margiela n.red) se vând chiar bine“, declara pentru Capit