Piata de OOH (out of home media- panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare) va avea o evolutie buna anul acesta, pentru ca, in general, anii care urmeaza perioadelor electorale sunt mai buni decat cei anteriori, a declarat pentru Wall-Street.ro, Raluca Tonciu, directorul general al Getica Romania, fosta companie News Outdoor Romania.
“Anul acesta vedem mai multa stabilitate. Daca in 2012 piata nu si-a revenit, chiar a inregistrat o scadere fata de 2011, anul acesta va fi mai bine. Probabil ca valoarea pietei nu va oscila, ne asteptam la aceleasi rezultate ca si in acest an. 2013 va fi un an fara campanii electorale, iar, istoric, anii urmatori campaniilor electorale sunt buni, in care advertiserii profita din plin de locatii bune in lunile de varf. Tendinta principala pe care o sesizam este o dezvoltare a segmentului de advertiseri locali, in detrimentul celor internationali”, explica Tonciu. Outdoorul, folosit tot mai des de companiile mici si mijlocii Conform datelor oferite de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), ajustate cu estimarile agentiilor media si cu estimarile Getica, piata de outdoor in Romania a ajuns la o valoare neta anuala de aproximativ 40 milioane euro in 2012, in usoara scadere fata de anul precedent. Pe de alta parte, conform datelor Media Fact Book, studiu realizat de agentia Initiative, piata de a fost anul trecut in jurul a 30 de milioane de euro.
Pentru acest an, managerul se astepta la o stabilizare sau chiar la o crestere de 3-5% a pietei de outdoor, datorita inflatiei costurilor (combustibil si electricitate). “Principalul factor care determina aceasta stabilitate este diversificarea si inmultirea clientilor care au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult acest canal de comunicare, lucru care ne asigura un oarecare grad de confort. Outdoorul ramane o alternativa foarte eficienta de