Imperiul frumuseţii de astăzi şi liderul mondial pe piaţa cosmeticelor a început datorită unei femei care a manevrat pe degete frumuseţea feminină şi a făcut o carieră din arta negoţului cu creme şi parfumuri.
Leonard Lauder, şeful executiv al companiei fondate de mama sa, a povestit cum Estée Lauder vorbea despre ce „afacere mică drăguţă“ a crescut ea. Şi asta este. O afacere mică drăguţă care controlează peste 50% din piaţa cosmeticelor din America. O afacere care există în peste 120 de ţări şi care, în 2009, ajunsese la venituri de aproape opt miliarde de dolari, potrivit „Forbes“. 31.000 de angajaţi în toată lumea lucrează pentru această „mică afacere drăguţă“ cu parfumuri şi cosmetice, fondată de Estée Lauder în 1946.
Totul în numele frumuseţii
„Dacă ai un ţel, dacă vrei să ai succes, dacă vrei să o faci şi să devii următoarea Estée Lauder, trebuie să munceşti din greu, trebuie să nu renunţi, dar mai ales, trebuie să crezi în tot ceea ce faci“, obişnuia să spună femeia care a rescris strategia afacerii moderne.
Singura femeie inclusă în topul 20 al celor mai influente genii în afaceri al publicaţiei „Time“, în 1998, Estée Lauder a devenit model de inspiraţie pentru antreprenori, dar mai ales pentru femeile din întreaga lume. Vorbele sale sunt astăzi motto-uri celebre, fiind susţinute de o carieră dedicată unei afaceri devenite un adevărat imperiu în industria frumuseţii şi nu numai.
„Frumuseţea stă în atitudine. Nu este niciun secret. De ce sunt frumoase toate miresele? Pentru că în ziua nunţii le pasă cum arată. Nu există femei urâte, ci doar femei cărora nu le pasă cum arată sau care nu cred în puterea lor de atracţie“, spunea Estée Lauder.
Dar înainte să devină un model pentru femei şi o activistă a drepturilor acestora, Lauder a fost o femeie de afaceri cu simţul antreprenoriatului în sânge. „Dacă produsul nu se vinde, nu