Seriozitatea interviurilor Oxford, cunoscute pentru întrebările neaşteptate de tipul "De ce are zebra dungi?", a fost contestată de către un membru senior al universităţii, care a cerut eliminarea lor, scrie publicaţia britanică „The Telegraph“.
Tradiţia intervievării candidaţilor de la Cambridge şi Oxford (Oxbridge) ar trebui abandonată, dacă acest lucru nu poate demonstra cât de pregătiţi sunt studenţii, susţine un profesor universitar de la Oxford, relatează jurnaliştii de la ”The Telegraph”.
Profesorul Miles Hewstone a încălcat tradiţia spunând că sistemul de admitere nu garantează neapărat că cei mai buni candidaţi sunt aleşi. Termenul limită pentru depunerea aplicaţiilor pentru universităţile din Marea Britanie este 15 ianuarie.
Criticile cu privire la sistemul tradiţional de interviuri au venit din afara instituţiilor, din partea celor care doresc ca la Cambridge şi Oxford să crească numărul studenţilor mai săraci, educaţi în şcolile de stat.
Ei susţin că interviurile favorizează candidaţii proveniţi din şcoli particulare, care au fost învăţaţi cum să se descurce cu întrebări de tipul: „Uite un cactus, ce poţi spune despre el?“ sau „Buburuzele sunt roşii. La fel şi căpşunele. De ce?“.
Întrebări care testează ”gândirea flexibilă”
Apărătorii sistemului susţin că întrebările testează capacitatea studentului de a gândi flexibil şi pot da celor cu un trecut mai puţin favorabil şansa de a-şi arăta potenţialul.
Profesorul Hewstone, care este implicat în selectarea candidaţilor, susţine că sistemul utilizat de Biserica Coptă de a alege noul Papă, în care un băiat legat la ochi extrage dintr-un bol numele celui ales, ar putea fi o metodă mai bună de a selecţiona studenţii de la acele două universităţi.
„Comisia unică de admitere la Oxford şi Cambridge se angajează să intervieveze cei mai buni candidaţi. Ar trebui să face