Sorina Plăcintă, acţionar al producătorului de textile Sorste şi fost ministru al tineretului şi sportului din partea PDL, spune că preţul de producţie al unei bluze se stabileşte în funcţie de numărul de minute necesare producţiei.
"Preţul diferă în funcţie de numărul de minunte necesare realizării fiecărui produs. O bluză realizată pentru Gucci are nevoie de un număr mai mare de minute decât cea produsă pentru un retailer de masă."
În cazul unui retailer de lux, preţul produselor în magazine este de până la de zece ori mai mare decât la poarta fabricii, potrivit surselor din piaţă. Astfel, o bluză Gucci spre exemplu poate ajunge în magazin să coste câteva sute sau chiar mii de euro deoarece costului de producţie i se adaugă printre altele costul de transport, cel de amenajare a magazinului şi costul de pregătire a personalului specializat.
Fabrica Sorste realizează la Focşani între 600.000 şi un milion de produse pe an. Clienţii companiei sunt atât branduri de lux, cât şi retaileri mass market. Sorina Plăcintă nu face public numele clienţilor însă, printre numele vehiculate anterior se numărau retaileri precum H&M, Levi Strauss, Max Mara şi casele de modă Kenzo şi Lacroix.
"Exportăm 99% din ce producem. Hainele iau direcţia Europei, Americii, Japoniei şi Coreei. Nu lucrăm pentru piaţa internă decât MTM, made to measure (pe comandă - n.red.)."
Producătorul de confecţii Sorste estimează pentru acest an venituri de 9 milioane de euro, aproape duble faţă de cele obţinute în 2012 şi de trei ori mai mari decât cele obţinute în 2011.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Sorina Plăcintă, acţionar al producătorului de textile Sorste şi fost ministru al tineretului şi sportului din partea PDL, spune că preţul de producţie al unei bluze se stabileşte în funcţie de numărul de minute necesare producţiei.
"Preţu