În fiecare an, nominalizările la PREMIILE OSCAR stârnesc atât aprecieri, cât şi controverse, nu puţini fiind cei care cred că părerea juriului nu coincide cu cea a publicului.
În plus, cum audienţa ceremoniei de decernare a celebrelor statuete a scăzut considerabil în ultima perioadă, miza obţinerii unui PREMIU OSCAR tinde să devină mai degrabă o afacere, decât o recunoaştere artistică, scrie Huffington Post.
Aşadar, faptul că un film câştigă mult râvnita statuetă de aur la categoria „Cel mai bun film” este de multe ori o bilă albă şi pentru studiourile de la Hollywood, care depind în mod direct de succesul peliculelor pe care le produc.
„Cele mai multe dintre filmele nominalizate la PREMIILE OSCAR 2012 ies în evidenţă mult faţă de blockbusterele tipice.”, a declarat Agata Kaczanowska, analist IBISWorld. „Dintre nominalizaţi, câştigătoare tind să fie filme cu buget mic, care au cunoscut o creştere a câştigurilor datorită nominalizării la premiile Academiei”, a adăugat aceasta.
Potrivit sursei citate, în ultimii cinci ani, peliculele câştigătoare la categoria „Cel mai bun film” au avut în medie un buget de producţie de circa 17 milioane de dolari, dar câştigurile din box-office au reuşit să ajungă, în medie, la 82,3 milioane de dolari.
În plus, peste jumătate din vânzări s-au realizat după anunţarea nominalizărilor la PREMIILE OSCAR, arată studiile IBISWorld.
O analiză similară a fost realizată şi de Randy Nelson, profesor de economie şi finanţe la Colby College, care a arătat că un film nominalizat la OSCAR la categoria „Cel mai bun film” poate cunoaşte o creştere a vânzărilor în valoare de aproximativ 6,9 milioane de dolari. Mai mult, dacă pelicula obţine trofeul, vânzările pot ajunge şa 181,1 milioane de dolari.
„Există, în mod categoric, un beneficiu financiar dacă filmul continuă să fie subiect în presă”, a explicat