Importatorii promit un an cu multe prezentări de vehicule noi și face-lifturi. Skoda Octavia, Ford Fiesta, Opel Adam, Chevrolet Trax, Renault Fluence sau Dacia Logan break sunt doar câteva dintre acestea.
Anul în care abia am intrat nu anunță modificări majore ale situației dificile în care se află piața autoturismelor din România. După ani buni în care vânzările au scăzut de la peste 300.000 de unități la mai puțin de 100.000, pentru ca, în 2012, să fie depășită cu greu valoarea de 70.000 de unități, în 2013 este de așteptat ca reculul să continue. În ciuda acestui fapt, producătorii de vehicule încearcă să atragă cât mai mulți clienți, prin lansarea unor modele noi. Din nefericire, multe dintre acestea își vor găsi cu greu cumpărători în România, dat fiind faptul că nu corespund caracteristicilor pieței. Având în vedere că aproape 70% dintre mașinile comercializate în 2012 au avut drept clienți firmele, singurele modele care pot avea pretenții la o cotă importantă de piață sunt cele care corespund cerințelor cumpărătorilor de flote.
Cu toate acestea, piața românească a autoturismelor va fi luată cu asalt de modele care mai de care mai interesante din punctul de vedere al designului și dotărilor, cu prețuri pe măsură. Un caz aparte este cel al producătorului autohton Automobile Dacia care, în ciuda păstrării cu încăpățânare a secretului, pare a se afla în pragul lansării variantei break a noului Logan. Această noutate nu este departe de a deveni o certitudine pentru că, după cum susțin surse din piață, prezentarea modelului va avea loc în martie, la expoziția auto de la Geneva.
Avalanșă în prima jumătate a anului
Primul trimestru al lui 2013 se anunță foarte bogat în lansări de noi modele și face-lifturi. Astfel, chiar din ianuarie clienții români vor putea achiziționa noua Mazda6 și Chevrolet Spark face-lift. În februarie, sunt aște