Acuzat frecvent că ajută la răspândirea obezităţii printre copii, gigantul fast-food McDonald's a luat o decizie istorică, iar o dată cu introducerea noului meniul Happy Readers speră să îşi şteargă această imagine. În restaurantele din Marea Britanie, jucăriile Happy Meal au fost deja înlocuite cu cărţi pentru copii.
Planul celebrului lanţ de fast-food de distribui în Regat, în următorii doi ani, circa 15 milioane de cărţi, va transforma McDonald's în cel mai mare distribuitor de carte pentru copii din Marea Britanie, scrie dailymail.co.uk.
Mai exact, la fiecare meniu Happy Meal cumpărat, clientul primeşte o carte, care înlocuieşte tradiţonalele jucării ce promovau filme de animaţie sau serii de desene animate televizate.
Pentru această campanie, McDonald's a făcut un parteneriat cu editurile Dorling Kindersley şi WH Smith. Primul set de cărţi oferit cu meniurile Happy Meal conţin lucrări scurte, non-ficţionale, publicate de cei de la Dorling Kindersley.
Meniurile Happy Meal, care folosesc ambalaje colorate şi jucării pentru a vinde copiilor hamburgeri şi cartofi prăjiţi, au fost interzise şi în Chile şi unele state din SUA, din cauza aceloraşi acuzaţili ca ar fi dăunătoare sănătăţii celor mici.
În plus, McDonald's va oferi şi vouchere adiţionale, cu care britanicii vor putea cumpăra cărţi de la editura WH Smith. De asemenea, cărţile ilustrate Dorling Kindersley vor fi disponibile la vanzare în toate restaurantele McDonald's.
Iniţiativa McDonald's este urmarea unor cercetări ale National Literary Trust, care au arătat că numai 50% dintre copiii britanici obişnuiesc să citească frecvent.
Sursa: dailymail.co.uk