Abordarea cu prioritate a pieţelor din afara Uniunii Europene, orientarea misiunilor economice organizate de Camera bucureşteană către regiuni în care performanţa economică românească este recunoscută, identificarea zonelor în care România poate dezvolta proiecte industriale complexe, dar şi a ţărilor care sunt interesate să investească în ţara noastră, precum şi implicarea CCIB ca membru în diverse structuri regionale pentru a identifica parteneri pentru România au fost principiile care au stat la baza strategiei de relaţii externe a Camerei bucureştene în perioada 2008-2012. Pentru anii următori aceste principii îşi păstrează valabilitatea, cu menţiunea că va creşte ponderea evenimentelor de promovare a ofertei româneşti în ţările membre ale Uniunii Europene, îndeosebi în Austria, Germania, Marea Britanie, a declarat prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţi ai comunităţii de afaceri din Capitală.
Principalele obiective ale acestui eveniment au vizat prezentarea strategiei de relaţii externe a Camerei bucureştene pentru anii 2013-2014 şi a activităţii Biroului de reprezentare al CCIB deschis în luna octombrie 2012 la Beijing (R. P. Chineză). Potrivit lui Sorin Dimitriu, R. P. Chineză, India, ţările din Asia Centrală, nordul Africii şi din întreaga regiune a Dunării reprezintă spaţii prioritare pentru CCIB în perioada următoare. Având în vedere succesul reprezentanţei, dublat de o expoziţie permanentă, deschisă de Camera bucureşteană, în parteneriat cu MECMA şi cu susţinerea Consiliului de Export, la Sharjah (Emiratele Arabe Unite), dar şi al Biroului de reprezentare de la Beijing (R. P. Chineză), CCIB are în vedere în 2013 multiplicarea acestor modele.
Astfel, începând cu luna martie 2013, companiile ce operează în România au posibilitat