Patronatele din transporturi au adresat Ministerului Mediului o solicitare prin care cer organizarea unei dezbateri pentru analizarea formulei ideale de introducere a tinbrului de mediu la care să participe specialişti ai ministerului împreună cu specialişti ai Confederaţiei.
Transportatorii reclamă faptul că, deşi în ultimii 4 ani, au fost trimise o multitudine de adrese oficiale către ministerul de resort, nu a fost organizată nicio întâlnire la nivel de specialişti şi nici a existat un răspuns la soluţiile promovate pe această temă.
Aşa cum au susţinut în urmă cu câteva zile şi reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), CNR menţionează că pentru autovehiculele comerciale "nu a existat nicio formulă de încurajare a reînnoirii parcului coroborat "Programului Rabla" şi că înainte de aplicarea timbrului de mediu ar trebui reglementată returnarea accizei din carburanţi "conform modelului european practicat în Belgia, Franţa, Spania, Italia, Slovenia şi Ungaria".
În opinia Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR) aplicarea timbrului de mediu în funcţie de capacitatea cilindrică ar duce la faliment afacerile transportatorilor şi-aşa afectaţi de numeroasele taxe impuse şi penalităţile de întârziere pe care trebuie să le plătească din cauza restricţiilor rutiere provocate de vremea neprielnică transportului.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat recent că noua formulă de calcul a taxei auto se va discuta săptămâna aceasta în şedinţa de Guvern, discuţie urmată de o dezbatere publică legată de această taxă care ar urma să o înlocuiască pe cea de primă înmatriculare auto.
Potrivit acesteia, prin timbrul de mediu se va face o corelare între capacitatea cilindrică a autoturismului şi emisiile de noxe, proiectul noii taxe fiind în lucru.
Patronatele din transporturi au adresat Ministerului Mediului o